torstai 2. tammikuuta 2020

Doctor to be 2025?

<center>No niin. Tästä se lähtee, minun matkani untuvikosta lääketieteen ylioppilaasta kohti Hippokrateen valaa ja lääketieteen lisensiaatin arvonimeä. Sitten joskus kaukana tulevaisuudessa, eli toisin sanoen keväällä 2025, jos kaikki sujuu suunnitelmien mukaan! Kuten moni muukin lääkiksen aloittava, halusin perustaa tämän blogin eräänlaiseksi opintopäiväkirjaksi ja dokumentiksi siitä, miten tiedot, taidot ja osaamiseni - toivottavasti - karttuvat vuosien myötä. Olitpa sitten lääkishakija, lääketieteen opiskelija, valmis lääkäri tai muuten vaan aiheesta kiinnostunut, tervetuloa seuraamaan minun matkaani! Vastailen mielelläni myös lääkisopintoihin liittyviin kysymyksiin tietämykseni mukaan.</center>




Omalla kohdallani lääkistä on siis ehtinyt vierähtää nyt puolisen vuotta. Miksi tein blogin vasta nyt? Yksinkertaisesti siksi, että syksy 2019 oli niin kiireinen, ettei blogin perustamiselle aiemmin ollut aikaa.

En ole syntyjäni kuopiolainen, vaan kotoisin Etelä-Suomesta, suhteellisen isosta kaupungista. Elokuun viimeisellä viikolla 2019 oli edessä muuttourakka lapsuudenkodistani noin 300 kilometrin päähän kalakukkojen luvattuun kaupunkiin Kuopaksen, eli Kuopion opiskelija-asuntojen opiskelijasoluun. Muutin siis ensimmäistä kertaa ikinä asumaan omilleni kaupunkiin, jossa en koskaan aiemmin ollut käynyt. Aloitin samalla ensimmäistä (ja toivottavasti viimeistä) kertaa opinnot yliopistossa. Voisi siis sanoa, että vuosi 2019 oli täynnä melkoisen suuria muutoksia!

Ajattelin pitää tämän intron lyhyenä ja lopetan ensimmäisen postauksen tähän. Luvassa on vielä erillinen, kattava postaus siitä, millainen oli minun fuksisyksyni. Siitä eteenpäin pyrin kirjoittelemaan kuulumisiani ainakin kerran kuussa. Liity ihmeessä lukijaksi!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti